Gdyby wszystkie marzenia się spełniały, świat byłby szary ...

Temat: jakie ogrzewanie wybrać?

Zapoznałem się z dyskusją i nie otrzymałem odpowiedzi jakie ogrzewanie wybrać. A mam podobny problem. Gaz ziemny moze być podłączony za pięć lat lub za dwadzieścia a w tej chwili wybrałbym taki sposób - dlatego muszę szukać innego rozwiązania. Techniczne słownictwo mnie nic nie mówi, a podejrzewam że jeżeli ktoś coś sprzedaje, to wiadomo że to zachwala. Co wybrać olej, propan czy ekologiczne? W domu jestem wieczorem i zależałoby mi na bezobsługowej instalacji.

5 a 20 lat to spora róznica. Jeśli budujesz dom to zrób go na tyle dobrze aby wymagania cieplne nie były duże. Kominek + prąd to chyba jedno z bardziej optymalnych rozwiązań. Ja ciepło z butli mam prawie w cenie pradu (Shell - prad 31 gr).
Źródło: forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=547



Temat: Czy inwestycja w pompę ciepła się opłaca?

Bezobsługowy jest gaz, prąd i PCi, propan- butan .
Jeśli kupuje się PCi to dla oszczędności albo żeby się pochwalić.
Tyle że niestety PCi są wciąż za drogie bo pod względem technicznym to jak najbardziej dobre rozwiązanie oczywiście pod warunkiem prawidłowego zaprojektowania i wykonania.

Każdy z wymienionych przez ciebie sposobów na ogrzewanie domu i przygotowanie ciepłej wody można wykonać tanie lub drożej (wystarczy popatrzeć na ceny urządzeń o tej podobnych mocach grzewczych, ale różnych producentów).
Oczywiście nie tylko koszt wykonania instalacji jest istotny. Ważna jest też niezawodność, okres udzielonej gwarancji i jej warunki, dostęp do serwisu i części zamiennych, sprawność urządzenia i wiele innych.
Wiele z w/w elementów przekłada się na mniejsze lub większe koszty eksploatacyjne.

Jeżeli to wszystko uwzględnimy przy wyborze systemu ogrzewania, to zazwyczaj nie popełnimy błędu.
Jeszcze lepszym spojrzeniem jest rozpatrywanie nie tylko samego systemu grzewczego, ale domu jako całość.

Wtedy możemy wybrać np. pomiędzy lepszą izolacją domu, lepszą stolarka okienną i tańszym systemem grzewczym.

Wiele osób na etapie wyboru rezygnuje z komfortu jaki daje bezobsługowy system grzewczy, decydując się wymagające obsługi kotły na paliwo stałe.
Źródło: forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=6273


Temat: Gazy techniczne
Zapraszam do nowo powstałego składu gazów technicznych mieszczący się przy ul. Cegielnianej 3.

Oferujemy najniższe ceny w Brzegu.

Argon
Co2 (Rozlewnia)
MIX
Acetylen
Tlen
Propan-butan 11kg (37,00)
Propan 11kg (42,00)

Dodatkowo świadczymy usługi legalizacji zbiorników ciśnieniowych.

Na terenie Brzegu dowóz gratis!
Zadzwoń i się przekonaj.

RutPOL
ul. Cegielniana 3
49-300 Brzeg
tel. 077-416-29-15
kom. 509-959-608
Źródło: forumbrzeg.pl/ppadd/viewtopic.php?t=18143


Temat: [214 Si] jaka instalacja gazowa??
j4cekk, W Twoim modelu 214Si 103KM wchodzi w grę tylko instalacja gazowa IV-tej generacji (pot. sekwencyjna). Licz się ze zwiększonym zużyciem gazu propan-butan o ok. 10-20% w stosunku do benzyny bezołowiowej. Na podlasiu koszt takiej instalacji to ok. 2200zł (zbiornik w kole zapasowym 48L - wchodzi realnie 38-39L LPG). Przy przebiegu miesięcznym 1500km moim zdaniem nie ma na co czekać...
Pamiętaj, że:
1. dochodzi koszt przeglądów (regulacja / wymiana filtrów) ok. 50zł
2. wyższa cena przeglądu technicznego co roku o 70zł
3. częściej należy wymieniać świece / przewody zapłonowe (większe obciążenie układu zapłonowego).

Powodzenia!
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=37767


Temat: różnice w gazie
a tak na marginesie... jaka jest relacja ceny LPG - propan-butan techniczny (czyli taki do domków) - moze jak wpakuja za wysoka akcyze to sie zrobi maszynke do tankowania propanbutanu do poldków?
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=3351


Temat: czujki wykrywające obecność gazu
Na poczatek troche danych:
Objawy zatrucia tlenkiem węgla zależnie od stężenia objętościowego w powietrzu:
100-200 ppm (0,01% - 0,02%) - lekki ból głowy przy ekspozycji przez 2-3 godziny
400 ppm (0,04%) - silny ból głowy zaczynający się ok. 1 godzinę po wdychaniu tego stężenia
800 ppm (0,08%) - zawroty głowy, wymioty i konwulsje po 45 minutach wdychania; po dwóch godzinach trwała śpiączka
1 600 ppm (0,16%)- silny ból głowy, wymioty, konwulsje po 20 minutach; zgon po dwóch godzinach
3 200 ppm (0,32%) - intensywny ból głowy i wymioty po 5-10 minutach; zgon po 30 minutach
6 400 ppm (0,64%) - ból głowy i wymioty po 1-2 minutach; zgon w niecałe 20 minut
12 800 ppm (1.28%) - śmierć po 3 minutach!

Czujniki moga dzialac jako samodzielne urzadzenia lub wspolpracowac z systemami alarmowymi badz ukladami sterowania inteligetnego domu.

Wiekszosc czujnikow wyposazona jest we wlasny system alarmu dzwiekowego i swietlnego.
Cena tych czujnikow zalezy od ich czulosci, zalaczonych certyfikatow, zaawansowania elektroniki.
Oto kilka przykladow:
KIDDE NIGHTHAWK - czujnik czadu
Detektor tlenku węgla (CO) popularnie zwanego czadem posiadający wyświetlacz LCD. Zapewnia bardzo dokładne wykrywanie CO w pomieszczeniach mieszkalnych. Nie reaguje natomiast na żadne inne gazy. Wyświetlacz LCD wskazuje aktualny poziom czadu w zakresie 30 - 999 PPM i stan naładowania baterii. Może również wskazać najwyższy wykryty poziom tlenku węgla od momentu włączenia zasilania lub wyzerowania poprzednich wskazań (funkcja Peak Level). Działanie detektora polega na cyklicznym pomiarze, co 30 sek., stężenia czadu w powietrzu. Przekroczenie dopuszczalnego poziomu sygnalizowane jest poprzez miganie czerwonej diody oraz sygnały dźwiękowe o sile 85 dB. Urządzenie posiada przycisk Test/Reset który daje możliwość sprawdzenia prawidłowości działania czujnika. Posiada również układ kontroli sprawności monitorujący na bieżąco m.in.: sensor, wewnętrzne obwody oraz stan naładowania baterii. W przypadku wykrycia usterki włącza się informacja odpowiednia do wykrytego uszkodzenia.
Parametry techniczne:
Sensor: elektrochemiczny sensor tlenku węgla,
Wbudowany wyświetlacz LCD,
Funkcja Peak Level - wyświetlenie najwyższego zarejetrowanego wskazania stężenia CO,
Zasilanie: 3 baterie alkaliczne AA (w zestawie),
Cena w CENEO: 220 zl.
Inny czujnik:
ORNO GD-701
Specyfikacja:
Zasilanie 220 V/110V
Zużycie energii < 3W
Temperatura pracy: 0 st. ~ 55 st. Celcjusza
Dopuszczalna wilgotność < 95%
Czas reakcji: < 2,5 min (odbierany automatycznie)
Poziom alarmowy: 150 ppm
Poziom głośności: > 80dB
Funkcje dodatkowe: dodatkowe wyjście 10 Hz DC 8V/ max. 200 mA - umożliwia przekazanie impulsu do innego urządzenia przy stężeniu alarmowym ( np. wentylator, syrena alarmowa, dialer telefoniczny)
Cena ALLEGRO: 97 zl
Istnieja czujniki specjalnie dedykowane do systemow alarmowych i te sa wyposazone w wyjscia typu NC/NO.
Przykladem tego typu czujnika jest Satel DG1 CO - Czujnik tlenku węgla (www.satel.pl)
Parametry techniczne:
Napięcie zasilania: 12V DC
Pobór prądu: 12 mA
Stężenia tlenku węgla wywołujące alarm:
50 ppm przez 75 minut
100 ppm przez 25 minut
300 ppm przez minutę
Wyjście: NC, TMP
Zakres temperatur: -10 do 55 st.C
Cena w wyszukiwarce CENEO: 182 zl

Bardzo dobre ale drogie czujniki produkuje GAZEX. (www.gazex.com.pl)

UWAGA BARDZO WAZNE:
czujnik należy mocować na wysokości ok 1,5 m

Czym sie kierowac przy wyborze czujnika:
1. Spelnianie norm EU i PN-EN 50291
2. Zasilanie siec 230V/ bateryjne i sygnalizacja slabych baterii
3. czy jest wyposazony w wyjscie do podpiecia do alarmu lub systemu inteligentnego domu.
4. Jak jest do wszystkiego (detekcja wszelkich gazow) to jest do niczego.

Teraz troszke o czujnikach dymu. Tylko do wspolpracy z alarmem lub systemem inteligetnego domu. Ma powiadamiac caly czas bo chroni nasz majatek.
Odsylam do satela lub na Allegro.

Czujki obecnosci gazow usypiajacych:
Przyklad satel DG-1 TCM - czujka gazów usypiających (np. chloroformu)
Tylko system alarmowy badz instalacja inteligetnego domu.

Czujki innych gazow typu propan - butan (LPG), metan (gaz ziemny)
allegro, satel, gazex.

Pozdrawiam ADARKAR
Źródło: forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=3687


Temat: Ostrów Wlkp. | Autobus LNG
Przez miesiąc po ulicach Ostrowa Wielkopolskiego jeździć będzie na testach autobus Solbus zasilany skroplonym gazem ziemnym. – Ostrów jest pionierem jeśli chodzi o kraj. Tu po raz pierwszy na polskich ulicach testowane jest tego rodzaju rozwiązanie - podkreśla Prezydent Miasta Radosław Torzyński.

W Europie jeździ zaledwie kilka takich pojazdów: w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Norwegii. Najwięcej autobusów jeździ w Stanach Zjednoczonych, np. w Dallas jest ich prawie 300. LNG to czystsze paliwo składające się w 97% z metanu i w 3% z azotu. W Polsce to nowość.

- Jestem pod wrażeniem, że Miejski Zakład Komunikacji w Ostrowie Wielkopolskim zdecydował się na udział w testowaniu tego nowatorskiego rozwiązania w autobusach nie tylko w skali kraju, ale także Europy. Tego typu autobusy są w użyciu głównie w Stanach Zjednoczonych. Istotne jest to, że autobusy napędzane gazem ziemnym spełniają najostrzejsze rygory ochrony środowiska. Silniki napędzane takim gazem mają dłuższą żywotność, są cichsze, emitują mniej hałasu niż autobus dieslowski. Stosujemy w nich najnowocześniejsze rozwiązania techniczne. Autobus Solcity to najnowsza konstrukcja opracowana w 2008 roku. Co ważne, autobusy Solbusa napędzane LNG ważą o tonę mniej niż konkurencji. – mówi Jakub Śliżak, dyrektor handlowy Solbus.

- O autobusach na gaz rozmawiam od blisko dwóch lat. Komisja Gospodarki, Ładu Przestrzennego i Gospodarki Gruntami pod przewodnictwem radnego Alojzego Motylewskiego zajmowała się tym tematem na jednym z posiedzeń. Powód jest jeden. To koszty. Pomimo iż własna stacja tankowania kosztuje 1,5 miliona złotych, autobus jest droższy o 15% to paliwo jest czterokrotnie tańsze od ropy. A tańsze paliwo to mniejsze koszty dla Miejskiego zakładu Komunikacji. Dzięki temu ceny biletów nie muszą szybować w górę. Na tym polu jesteśmy jako Ostrów Wielkopolski prekursorem. Jeśli amerykanom się to opłaca, to myślę, że nam też. – wyjaśnia Radosław Torzyński, Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.

Autobus ma 37 miejsc siedzących, do 86 miejsc stojących, silnik LNG – Cummins 320 KM.

- Nam jako Ostrowowi Wielkopolskiemu sprzyja bliskość Odolanowa, tam jest fabryka produkcji gazu skroplonego. Dzięki temu na testach mamy w miarę blisko, by tankować testowany autobus. Tym bardziej, że ceny gazu nadal są dużo niższe niż oleju napędowego – dodaje Bartosz Ziółkowski, Prezes Holdikom SA w Ostrowie Wielkopolskim.

- Akcyza mam nadzieję, że nie będzie rosnąć. Póki co nie ma mowy o jej podwyższaniu, a to daje nadzieje, że cena gazu nie będzie rosnąć. Cieszę się jednak, że kolejny raz Ostrów Wielkopolski jest pierwszy i to jest bardzo pozytywny symptom. Szukanie obniżenia kosztów, by koszty przejazdu były niższe to tylko godne pochwały. Jak ceny przejazdu będą niskie, to osiągamy efekt ekologiczny. Bo tylko wtedy mieszkańcy chętniej będą korzystać z oferty miejskiego przewoźnika. – podkreślał obecny na konferencji prasowej poseł Jarosław Urbaniak.

Koszt zakupu jednego autobusu to około 800 tysięcy złotych. Cena jest wyższa o 15% od pojazdów napędzanych tradycyjnym paliwem.

- Miejski Zakład Komunikacji SA w Ostrowie Wielkopolskim złożył wniosek do Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na kwotę 4 milionów złotych na zakup pięciu autobusów zasilanych alternatywnie. Wniosek o dotację unijną został złożony 2 czerwca br. MZK w okresie preselekcyjnym został sklasyfikowany jako beneficjent. Ostateczna decyzja będzie znana pod koniec sierpnia 2009 roku. – dodaje prezes MZK SA Jerzy Walczyński.

System LNG zapewnia także większe bezpieczeństwo. W razie przecieku gaz odparuje i rozcieńczy się w powietrzu, natomiast w razie podpalenia nie wybuchnie, ale wolno się spali. Normalny, eksploatacyjny czas tankowania autobusu LNG zajmuje ok. 10 minut, czyli nieznacznie więcej niż w przypadku silnika wysokoprężnego, a znacząco krócej niż w przypadku CNG.

LNG ze względu na sposób produkcji, polegający na oziębieniu do temperatury do minus 163°C, to bardzo czyste paliwo (pozbawione dwutlenku węgla, azotu, propanu-butanu, helu i wilgoci) o liczbie oktanowej 130.

źródło: serwis Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim
http://www.ostrow-wielkop.../05_/20364.html
Źródło: cng.auto.pl/forum/viewtopic.php?t=473




Szablon by Sliffka (© Gdyby wszystkie marzenia się spełniały, świat byłby szary ...)