Gdyby wszystkie marzenia się spełniały, świat byłby szary ...

Temat: Komentarze do domu dandi3
nie bądź zaściankowiec. kraków nie aż tak daleko. pod warunkiem że się nie bierze rowerów pod uwagę :D toć to całe Wasze życie się decyduje...

a że tak powiem o czymś takim jak pozwolenie na budowę przed tym wbiciem łopaty myślicie?

co do kuchni. to już pytanie do Złociutkiej. niech sobie pomyśli ile ma teraz szafek i ile jest garów których nie ma gdzie włożyć. i o ile więcej szafek by chciała mieć. potem niech porówna to z możliwościami Koliby. Jak już to zrobi to niech się zastanowi gdzie włoży zapasy picia i makaronów (np. dwie zgrzewki soków, wody itp.) szkoda by było przenieść się do chałupy i borykać z cały czas tymi samymi problemami pt. gdzie to upchnąć :roll:

przeanalizujcie sobie jeszcze raz ten projekt zadając sobie pytania typu: gdzie będą buty, płaszcze, odkurzacz, odatkowe krzesła do stołu w jadalni, komplet mebli ogrodowych, przenośny grill w zimę itp. nie chcielibyście stać w zimę autem pod chmurką prawda? jeśli znajdziecie na wszystko miejsce to git. jeśli nie to przemyślcie to jeszcze raz. nie ma sensu wydawać tyle kasy na dom który będzie uwierał. zresztą na pewno Blutka Wam pomoże - w końcu ona już przez to przeszła.
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=115030



Temat: Wiata Ogrodowa - projekt i materiały??
witam,

w najbliższym czasie planujemy budowę wiaty ogrodowej o wymiarach 7m x 3m i mamy problem z projektem i dobraniem odpowiednich materiałów do budowy. Wiata składać będzie się z dwóch "pomieszczeń" oddzielonych ścianą jedno ma być pomieszczeniem gospodarczym na narzędzia ogrodowe, drugie ma stanowić zadaszoną powierzchnię na której znajdować będzie się stół, krzesła grill itp. (bez ścian). Wiata będzie budowana w granicy w tylnej części przymocowana ma być do muru. Zależy mi na maksymalnym obniżeniu kosztów budowy i zastosowaniu najbardziej trawałych materiałów budżet jakim dysponuję to 2000-3000pln. Niżej załączam szkic projektu. Moje pytania:

Z jakich materiałów najlepiej wykonać szkielet altany??

Z jakiego materiału zrobić okrycie dachu??

Z czego najlepiej wykonać ściany pomieszczenia gospodarzego??

Jaki kont nachylenia musi mieć dach tak żeby nie było problemu ze śniegiem podczas zimy.

Z czego najlepiej wykonać podłoże (beton czy kostka)??

W jakich odległościach muszą być umieszczone belki podtrzymujące dach żeby zachować stabilność kontrukcji??

z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam:)


http://img149.imageshack.us/img149/5017/altana.jpg
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=133760


Temat: niebanalne grill/altanka
hm... wiem ze temat wszelakich rodzajow grilow ogrodowych byl poruszany 100 razy ale wiekszosc z projektow to 'buly z McDonald's' - bez obrazy dla buly ;).

szukam czegos innego.... niekoniecznie musi pasowac do domu... chodzi o wyteczenie kierunku w ktorym mozna by pojsc.

moze ktos gdzies widzial i ma zdjecie np. jakiejs fajnej chatki lesnej... albo ciekawego zadaszenia w odrodzie... itp... jak dla mnie high-tech odpada.

nie chodzi mi o technologie... chodzi o caloksztalt...
kurde... to jest takie trudne do uchwycenia slowami, to trzeba zobaczyc!

z gory dzieki za wskazowki i zdjecia
hej
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=61107


Temat: Poznań Grum Zduństwo Kominki Kominy
Firma Grum oferuje swoje usługi w zakresie szeroko pojętego zduństwa i kominkarstwa.

Wybrane usługi świadczone przez naszą firmę:

- kominki tradycyjne z paleniskiem otwartym,
- kominki z wkładem kominkowym z kamienia, płyt GK, płyt izolacyjnych, kafli
- kominki kumulacyjne kaflowe bądź z płyt szamotowych z modułową masą kumulacjną, (ciepłe do 24 godzin od spalenia jednego załadunku opału)
- piece kaflowe tradycyjne,
- nowoczesne piece kaflowe,
- modernizacja starych piecy kaflowych,
- piece chlebowe,
- wędzarnie,
- grile ogrodowe,
- sprzedaż i montaż kominów systemowych Plewa
- sprzedaż wkładów kominkowych i materiałów do budowy kominków,

zapraszamy na nasze strony internetowe:

sklep internetowy kominki wolnostojące, wkłady kominkowe, kominy
galerie projektów kominków

pozdrawiam

Grum
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=158345


Temat: Wędzarnia i grill ogrodowy???
W tym roku chcielibyśmy( przy pomocy dłoni teścia) wybudowac grill i wędzarnię.Jako materiał planujemy wykorzystac kostkę granitową lub kamień polny. Marzy mi się wybudowanie ich w kształcie litery L - czyli osobno wędzarnia i osobno grill ale połączone wspólnym blatem. Bardzo proszę jeżeli ktoś z Was- własnoręcznie :) budował grilla i wędzarnie.... poda mi kilka wskazówek (jakaś fotografia może projekt) dużo łatwiej będzie rozmawiac z tatą :D
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=104938


Temat: Obudowy kominkowe ze smakiem
W związku z licznymi zapytaniami umieszczam kilka odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

1. Czy wykonują Panowie kominek kompleksowo?

Odp: Tak wykonujemy kominek od a do z. Od fazy projektu, poprzez pomoc w dobraniu wkładu i kamienia, do końcowego montażu obudowy.

2. Czy wykonują Panowie inne prace?

Odp. Tak jeśli materiałem jest kamień. Min parapety, elewacje, elementy małej architektury i coraz modniejsze obudowy telewizorów plazmowych, blaty kuchenne oraz łazienkowe... czyli jesli tylko ktoś czuje potrzebę posiadania w swym domu kamienia może spokojnie zaprosić nas do współpracy.

3. Czy wykonują Panowie grille ogrodowe?

Odp. Podobnie jak w przypadku kominków. W zależności od wymagań inwestora budujemy grille proste jak i całe zabudowy z wędzarnią.
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=108786


Temat: Tam gdzie rosną Magnolie
kostki zostały rzucone :lol:

Kolejny "materiał budowlany" kupiliśmy na allegro :lol: w piątek zamówiony, wczoraj dojechał, mam nadzieję że w ilości, którą zamawialiśmy bo zważyć "25 tonową wannę" na działce jest trudno. Wyjdzie w praniu (układaniu) ile tej kosteczki przyjechało faktycznie.
A układanie od poniedziałku :lol: ,(a projekty ścieżek, grillów itd. jeszcze nie gotowe :-? )
Trochę nam się kolejność prac odwróciła,( bo płot klinkierowy wchodzi z początkiem kwietnia, a powinien być przed podjazdami),ale z nawierzchniami trzeba się spieszyć, bo za chwilę zacznie się sezon (na bruki) i wszystko baaaardzo pójdzie w górę, do tego gminy będą robić przetargi na nawierzchnie i z terminy przesuną się o kilka miesięcy :roll:

Wiec oto rzeczona kosteczka

http://i78.photobucket.com/albums/j1...t/PICT0251.jpg

świeżo po wyładunku, jeszcze z resztkami big-bagów, większość to kostka 4/6 (210 zł/t) i 6 ton 8/10 na krawężniki i schody (190 zł/t)

Do tego transport: 1300 zł
Wychodzi coś koło 40 zł/m2 kostki
Brukarz ułoży ja za 35 zł/m2, a wcześniejsze korytowanie + materiały pod kostkę to ok 20 zł.

Całość nawierzchni (podjazdy, ścieżki,schody, taras, grill,) mamy tego ok 130 m2 powinno wynieść ok 13.000 :oops:

Klinkier też został już zamówiony, czeka w magazynie na swoją kolej :lol:
po szczegółowym przeliczeniu materiałów i robocizny "skróciliśmy" długość ogrodzenia frontowego o 12 m, (tam przypada ścięty róg działki) .Może to na stół z krzesłami do domu wystarczy, bo teraz mamy ogrodowe :wink:
Wersja "oszczędnościowa" 20 mb płotu klinkierowego ze sztachetkami+furtka+brama przesuwną i tak będzie nas kosztować ...13 000 także :roll:

Z niecierpliwością (i niepewnością) czekam na czas siania trawy :D , choć do tego jeszcze trochę pracy nas czeka
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=52111


Temat: Grill ogrodowy
Witam serdecznie. Poszukuje jakiegos w miare prostego projektu grilla ogrodowego. Bede go budowal samodzielnie. Jesli ktos moze mi jakos pomoc, czekam na info.
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=83315


Temat: Grill ogrodowy
Czy ktoś ma może fajny pomysł/projekt na murowanego grilla ogrodowego?
Może jakiś link do instrukcji budowy.
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=7586


Temat: grill ogrodowy
Poszukuję fotografii lub gotowych projektów grilli murowanych ogrodowych. Wyszukiwarki internetowe pomogły mi niewiele.
(Raczej nie interesują mnie betonowe prefabrykaty.)


Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=791


Temat: Wybieramy projekt domu - oceny, opinie, porady
Dot.: Wybieramy projekt domu - oceny, opinie, porady
  Cytat:
Napisane przez zophiee (Wiadomość 18555698) Witam.
Co do kosztorysu to już go konsultowaliśmy z architektem, i powiedziała, że zostały uwzglegnione najlepsze materiały, także troche nas pocieszyła. Z doswiadczenia wie, że rozsądnie kupując produkty "oszczędza" się 20-30% wartości kosztorysu. Ale na pewno bedziemy to jeszcze konsultować z fachowcami.
Działkę mamy duzą, około 2 ha, także usytuowanie jest w naszym przypadku niczym nie skrępowane...
Pani architekt natomiast odradziła taras od strony południowej, bo bedziemy miec saune w dziennej fferze..
Takze może zachód. Pomyslimy, w naszej sytuacji to bedzie drobiazg, i na pewno nie musimy determinowac ustawianie domu wzgledem dziełki:)
Dziękuje za pozytywne opinie, mnie tez zauroczył ten dom, jego funkcjonalny rozkład i jasne wnetrza, dzieki przeszkleniom!

Ja proponowałabym dobrze przemyśleć usytuowanie tego domku na działce. Najlepsze światło jak wiadomo mamy od strony południowo-zachodniej, tak więc prponowałabym tam zrobić salon, bo większość czasu będziecie w nim przebywać. Nie rozumiem czemu pani architekt odradziła taras od południa. Latem fajnie jest sie poopalać na tarasie, natomiast gdy będziecie chcieli zrobić grilla z rodzinką czy przyjaciółmi słonko w takim położeniu będzie na zachodzie, także nie będziecie się prażyć w upale. Sypialnia od południa jest dość kontrowersyjnym tematem, przecież tam sie przebywa tylko wieczorem, w nocy i o wschodzie słońca, wolałabym od południa mieć pokoje dzieci, bo pełnią one więcej funkcji niż tylko odpoczynek, są też miejscem spotkań towarzyskich i miejscem do nauki. Nie mówię, że na projekcie są źle usytuowane pokoje wg stron świata, sugeruję aby tylko dobrze przemyśleć ułożenie budynku :) O przejscie z garderoby do łazienki bym sie nie martwiła, to jest wielki plus, bo nie będzie was budził szum lejącej się wody:) Zastanowiłabym się nad małym pmeiszczeniem gospodarczym. To jest raptem tylko 7m, więc jedna ściana ma ok. 2,5m, strasznie mało, a tam mają się zmieścić narzędzia, pudła od urządzen rtv i agd, które trzeba trzymać w razie potrzeby reklamacji, wiadra, wąż ogrodowy, grill, jakieś rupiecie. Osobiście byłabym skłonna powiększyć to pomieszczenie.
Źródło: wizaz.pl/forum/showthread.php?t=78203




Szablon by Sliffka (© Gdyby wszystkie marzenia się spełniały, świat byłby szary ...)